Dotykové obrazovky jsou displeje, které umožňují uživatelům interagovat s obsahem na obrazovce pomocí dotyků prstů nebo speciálních dotzkových per / stylusů. Dotykové obrazovky se v posledních letech staly stále populárnějšími, zejména díky rozšíření chytrých telefonů a tabletů.
Z technického pohledu existují různé druhy dotykových obrazovek, které se liší způsobem, jakým detekují dotyky, například:
Rezistivní dotykové obrazovky - skládají se ze dvou vrstev, které jsou odděleny tenkou vrstvou vzduchu. Pokud se na obrazovku stiskne prst, obě vrstvy se dotknou a vznikne spojení, které detekuje polohu dotyku. Tyto obrazovky jsou citlivé na tlak, což znamená, že vyžadují fyzický kontakt s obrazovkou.
Kapacitní dotykové obrazovky - využívají elektromagnetické pole, které generuje tenká vrstva kovu na povrchu obrazovky. Když se na obrazovku umístí prst, snímače na okrajích obrazovky zaznamenají změnu v elektromagnetickém poli a určí polohu dotyku. Tyto obrazovky jsou citlivé na elektrické náboje, což znamená, že je lze ovládat pomocí jakéhokoli předmětu s dostatečným množstvím elektrického náboje, jako jsou například stylusy.
Akustické dotykové obrazovky - využívají ultrazvukové vlny, které jsou generovány senzory na okrajích obrazovky. Když se na obrazovku umístí prst, změní se dráha ultrazvukových vln a senzory mohou určit polohu dotyku.
Optické dotykové obrazovky - využívají infračervené senzory, které snímají obrazovku a zaznamenávají polohu dotyku.
Výběr správného typu dotykové obrazovky závisí na konkrétním použití, preferencích i cenových možnostech uživatele. Každá technologie má své pro i proti a hodí se do určitého prostředí.
Napište nám
Your browser has cookies disabled. Make sure that your cookies are enabled and try again. Learn More
Používáme cookies, abychom vám zajistili co nejlepší zážitek z našeho webu. Pokud odmítnete používání souborů cookie, nedokážeme garantovat bechybnou funkci webu.
Povolit vše
Zakázat vše
Analytika
Statistika návštěvnosti a přizpůsobení obsahu
Google Analytics
Povolit
Zakázat
Ostatní
Analýza chování návštěvníků, optimalizace
Smartsupp
Povolit
Zakázat
Marketing
Soubor technik, jejichž předmětem je obchodní strategie a zejména studie trhu.