Výuka hodin
- Kukačky I. – Testovací aplikace v které pomáháte kukačce nastavit ručičky hodin. V prvních kukačkách nastavujeme pouze hodinovou ručičku. Aplikace je vhodná i pro předškoláky, kteří se touto formou učí poznávat čísla do 12.
- Prozkoumej čas – Objevná aplikace, ve které nastavíte ručičky hodin a hodiny vám řeknou, kolik je to hodin. Čas se zobrazuje i v digitálním tvaru. Dále tato aplikace obsahuje simulátor hodin, kterým si zrychlíte čas a můžete sledovat, jak se mění hodiny v průběhu dne a noci. Tento výukový prográmek má za cíl, uvědomění si skrytého minutového ciferníku, který se vztahuje k minutové ručičce. Dále vztah mezi analogovým a digitálním časem. A v neposlední řadě pochopit souvislost hodin s průběhem dne.
- Čtvrt, půl, tři čtvrtě, celá – Objevná aplikace na podobném principu jako předchozí. Nastavíte ručičky a dozvíte se název času. Ale tentokrát formou zlomku (půl druhé, čtvrt na šest, apod.). Cílem této apllikace je zjištění, že stejný čas se může nazvat různými způsoby (pět hodin a patnáct minut = čtvrt na šest).
- Kukačky II. – Testovací aplikace ve které si můžete ověřit nově nabyté znalosti z předchozího programu. Cílem je dle instrukcí (nastav hodiny na půl osmou) správně nastavit obě ručičky hodin.
- Přiřaď digitální čas – Testovací aplikace ve které je třeba přiřadit digitální čas k odpovídajícímu analogovému.
- Bylo, bude – Testovací aplikace která nás učí představit si ručičky hodin např. za 10min, před 20min, za 15min, atd.
Licencování aplikací
Některé licence se zvýhodněnou symbolickou cenou nelze prodávat samostatně, pouze společně s našimi zařízeními !!! Zároveň je třeba rozlišit o jaký druh licence se jedná: osobní, školní, multilicenci podle počtu zařízení. Nejčastěji zde vycházíme z projekční licence (instalace na 1-3 zařízení). Software pro osobní využití najdete v sekci "Osobní licence". Pozor, škola je subjekt s ičo, tedy obvykle nestačí stáhnout si ze Storu aplikaci pro individuální využití, je třeba vlastnit školní licenci. Konkrétní zadání doporučujeme dopředu konzultovat.Způsob licencování aplikací pro školy a školky
- osobní licence - obvykle levnější pro domácí využití, umožňuje aktivaci na jedno zařízení
- projekční licence - umožňuje obvykle instalaci na jedno projekční zařízení (projektor, tabule, dotykový monitor) + několik počítačů pro přípravu výuky
- multilicence - obvykle zahrnuje využití pro všechna zařízení v organizaci či komerční využití
- dále rozlišujeme časově neomezené licence (klasické aplikace) či přístup do systému na rok (více funkcí, rozsáhlejší obsah, průběžné přidávání obsahu, podporuje více zařízení)
Co obsahuje výukový software pro školky ?
Výukový software pro mateřské školy je digitální nástroj, který pomáhá dětem učit se formou hry. Umožňuje interaktivní vzdělávání zaměřené na rozvoj základních dovedností – například poznávání tvarů, barev, čísel i písmen a předškolních dovedností.
- přínosy pro děti - podporuje logické myšlení a kreativitu
- výhody pro učitele - snadné plánování výuky, edukační obsah
- vizualizace - aplikace umožňují prezentovat obsah lákavým způsobem
Co obsahuje výukový software pro školy ?
Výukový software pro školy je navržen tak, aby podporoval výuku napříč předměty, věkovými skupinami i typy škol. Jeho obsah se může lišit podle zaměření, ale obecně zahrnuje:
- interaktivní výukové moduly: Matematika, čeština, přírodověda, dějepis, zeměpis, cizí jazyky, informatika aj.
- 3D vizualizace a animace: Např. modely pro biologii, fyziku, chemii.
- Testy a procvičování: Automatické vyhodnocení, zpětná vazba, možnost domácího procvičování.
- Multimediální obsah: Zvukové nahrávky, videa, interaktivní hry, obrázky.
- Multimediální obsah: Zvukové nahrávky, videa, interaktivní hry, obrázky.
- Podpora pro interaktivní tabule a tablety: Většina programů funguje na dotykových zařízeních.
Typy výukového softwaru podle stupně školy
- Mateřská škola - Rozpoznávání tvarů, barev, předmatematické dovednosti, jazykový rozvoj
- ZŠ – 1. stupeň - Základy matematiky, češtiny, přírodovědy, interaktivní hry
- ZŠ – 2. stupeň - Pokročilé učivo, testy, 3D modely, jazykové aplikace
- SŠ - Odborné předměty, příprava na maturitu, jazykové kurzy, grafika, chemie