Myšlenka využití interaktivní dotykové tabule
Ve školství se počítá s využitím tohoto zařízení jako doplňku výuky s omezenou hodinovou dotací na žáka a interaktivní zapojení do výuky. Smysl zařízení NENÍ v nahrazování stávajících aktivit prací s dotykovou obrazovkou na úkor jiných činností (například pohybových aktivit), ale rozšíření stávající výuky o nové možnosti. Zejména pak simulace různých situací, či předmětů a jejich vizualizace pro lepší pochopení žákem (například simulace hudebních nástrojů, první pomoc, výuka dopravních značek, výuka prostorového vnímání, výuka abecedy, počítání a podobně). Žáci mají možnost zábavnou formou interaktivně testovat a rozšiřovat své znalosti. Učitel může využívat potenciálu tohoto zařízení několika způsoby. Čerpá z databanky předpřipravených aplikací zaměřených na různé témata, pracuje s online obsahem (obrázky, videa) nebo si vytváří vlastní vzdělávací obsah. Na trhu je celá řada materiálů zdarma i rozšiřujících placených licencí.
Mezi hlavní výhody patří zejména:
- kompletní zařízení v základní verzi včetně stojanu, počítače, dotykového panelu
- nízké pořizovací a provozní náklady
- možnost provozování i v osvětlených místnostech (vysoký jas - není nutno zatemňovat)
- výškově nastavitelný mobilní stojan (v rozsahu 0-2 m) s brzdou koleček proti nechtěnému posunu
- možnost stěhování mezi třídami/kanceláří
- variabilita - možnost individuální výkonové konfigurace dle požadavků zákazníka
- základní databanka aplikací pro školy/školky již v základní ceně
- možnost provozování systémů Windows i Android na jednom zařízení
- možnost připojení doplňků (přídavné reproduktory, mikrofon, kamera a další ...)
- doprava, zaškolení, servis